Thursday, December 1, 2011

CO2 is OK


Door de ecofascisten heb ik geen leven meer. Als ik normaal wil douchen, moet ik eerst de watervolume knop door de eco barrière heen drukken. Als ik het warm willen hebben, moet ik uren pielen bij de CV om dat ding uit de ecostand te krijgen. Drogen van kleren duurt veel te lang vanwege die zelfde waanzin. Mijn vaatwasser krijgt dingen niet schoon omdat iemand weer een energiezuinig stand er ingebakken heeft. In hotelkamers word ik gek van de bordjes die zeggen dat ik iets moet doen met mijn gebruikte handdoeken. Maar wat? Laten hangen of op de grond, vroeger hoefde ik er niet over na te denken. O, dat is om water te besparen, nou gewoon geld besparen voor het hotel natuurlijk.

Energie besparen was vroeger een keuze, dat is vet voorbij. Een nieuwe inquisitie jaagt op alles dat nog teveel energie verbruikt. Tot nu toe beperkte die zich tot de apparaten; of er kwam barrière knop op (op een stand die verre van comfortabel gebruik garandeert), of als dat niet kon werd het hele ding verbannen; zoals gloeilampen. gloeilampen). Het wachten is dat er jacht gemaakt gaat worden op mensen zoals ik, die nog steeds energie verspillen (omdat dat gelul over het toenemend broeikast effect op aarde een sprookje is, en ik toch geld zat heb). Dat ik een energie label op mijn kop krijg ingebrand van F- - -. Daar zou ik dan bijzonder trots mee rond lopen, overigens.

Het ergste wat ik mij als energieliefhebber kan in denken is dat mijn straat terecht komt in een Klimaatstraatfeest. Een straat die Hard zijn best gaat doen om een zo klimaatbewust mogelijke straat te zijn. Ik heb toch al niks met mijn buren, maar dan kunnen er ongelukken gaan gebeuren, als ze bij me langs komen van wij hebben ons aangemeld en jij doet ook mee. Dat die zich met mij gaan bemoeien dat mijn raam dicht moet hartje winter, of dat mijn auto te groot is voor mij alleen. Dan zou ik hun feestje wel eens kunnen gaan verstoren door zomaar hun driedubbele glazen ramen aan diggelen te schieten.

Ik ben er niet mee opgegroeid, mijn jeugd was zorgeloos, dat is het verschil, en dat snappen die ecofascisten ook dus wordt de hedendaagse kinderziel gemasseerd tot het niet beter weet dat de aarde nog in zijn leventje zal vergaan, tenzij hij zo min mogelijk energie gaat verbruiken. Dat hij maar beter dood kan zijn, eigenlijk.

Nieuwste propaganda wapen in deze is een Groene Sint met Groene Pieten. Gisteren zijn ze gesignaleerd in de Lelie(klimaat)straat te Goes, om de strijd van de bewoners tegen het vergaan van de aarde te ondersteunen, deelden ze daar eco-kadootjes uit. Afvalligen werden in een zak van gerecyclede kleding naar een ver duurzaam land gebracht, en al daar uiteraard klimaat en CO2 neutraal verwerkt in een biomassa centrale.

No comments: