Wednesday, April 4, 2012

Te laat

Beste, mogelijke sympathisant,

Ik sta even in duplo wat mijn mogelijk nieuwste boek gaat worden. Dat is nieuw voor me. Voorheen stond ik rotsvast achter mijn boeken, tot en met Uitverkoort. Uitgevers niet, maar kon mij dat schelen, hup zelf uitgeven. Met de hulp van meneer de Reus van Gigaboek.

We weten allemaal waar dat mij gebracht heeft. En vandaar dat het nu toch echt anders zal moeten, wil het ooit nog wat worden met de literatuur Willem Jansens Oeuvre. Afgezien daarvan is me geld op.

Dus als u nou een duit in het zakje doet, qua aanbeveling en rondzinggedrag, dan is de kans aanmerkelijk groter dat er een uitgever wakker wordt. Ikzelf heb namelijk een heel slechte naam ondertussen, vanwege allerlei onbesuisde acties.

Mijn plannetje is een nieuwsbrief te beginnen, ja alweer een. Maar nu een die de moeite waard is. Met daarin episodes van dat twijfelboek (Dank voor uw inzet; over hoe een noeste werker na 22 jaar trouwe dienst zonder pardon op straat wordt geschopt) en wat er verder nog door mijn kop spookt. Attenderingen op mijn blog en interessante medeschrijvers, mogelijk ook gastbijdragen. Kortom een leesbaar conglomeraat van parels en juweeltjes ook. En acties waarbij boeken van mij en anderen te winnen zijn.

Nu alleen nog lezers. Daar zou u voor kunnen zorgen. Ten eerste door aan te geven dat u wel gratis en periodiek zo’n mooie brief van mij wilt ontvangen. Daarnaast zou u dan ook dit mailtje naar gelijksoortige medemensen kunnen sturen. Dat die mij moeten mailen, dan krijgen ze mijn nieuwsbrief ook namelijk.

Als u een schrijver bent die ook aandacht wilt kweken, doe dan mee, het kost niets. Samen komen we verder, heus. Over de naam van de brief gaan we dan een polemiekje aan. Desgewenst krijgt hij uw naam. Over de vergoeding worden we het dan wel eens.

Ik geef me over; in je eentje kom je er niet. Jammer is dat. Zonder lezers geen reden tot schrijven.

Reageert u alstublieft, desnoods met rot op. Anders wordt dit weer een actie waar ik niets van leer. Ik kan er tegen, ondertussen.

Willem Jansen

PS

Om vergissingen te voorkomen; mijn blog geeft wel een beeld zo’n beetje hoe ik er in sta, qua maatschappij

No comments: