Thursday, May 10, 2012

Hoe Cesar Millan schatrijk kan worden



Ik had weinig last van mijn schoonmoeder tot ze hoorde dat haar dochter zwanger was. Ik ben geen neger, crimineel, verdien goed, maar sindsdien ben ik een schoft voor haar, zuigt ze al het bloed onder mijn nagels vandaan en er kan geen vriendelijke begroeting meer af.
Ze spoort ook gewoon niet! Mijn vrouw was uitgerekend rond Bevrijdingsdag. Maakte niet uit; we moesten van haar naar Dodenherdenking, dat was traditie in haar door de oorlog gedecimeerde familie. Dus moest ik een rolstoel regelen. Na 1 minuut stilte krijste mijn vrouw het uit en werd meteen door de politie afgevoerd. Mijn dochter is in een cel geboren dus, en lijkt op haar grootmoeder, natuurlijk.
Ik denk er geregeld aan terug hoe het was toen ik nog alleen door de dagen ging. Het 1-kamer appartement stond propvol. Met een enorme flat screen die alleen diagonaal in mijn kamer paste en een vetzak languit op een drie-zits-bank met zeiltje die niet tegen de muur kon vanwege de opblaaspop erachter. Maar er was geen schoonmoeder, er was ook geen ruimte voor. Ik leefde ongezond, maar ook nu word ik niet oud.
Hoewel ik een bloedhekel aan haar heb, nodig ik haar geregeld uit om te komen eten. Ik kook zelfs voor haar. Speciaal voor haar alleen maak ik een rauwkostsalade, met kip, ei en varkensvlees, alles rauw. Blootstellen aan risico's, verder durf ik nog niet te gaan met haar. Ze overleefde het allemaal tot nu toe. Ook Apenheul, Safaripark Beekse bergen, Walibi, Schildersbuurt, Ajax-Feijenoord. Ik ben er bang voor dat ze mij gaat overleven; dat ze tevreden toe kan kijken, terwijl ik mijn laatste adem uitblaas.
Mijn volgende plan is naar de live-show van  Cesar Milan in Ahoy te gaan met haar, is ze fan van. En dan ga ik die Mexicaan vragen of hij die opgefokte, dominante teef kalm en onderdanig kan maken. Of anders loopt er allicht een onberekenbare Argentijnse dog rond.




No comments: