Tuesday, May 15, 2012

Samen staan we sterk, samen zijn we Oranje





Ik geef vrijwel nooit aan collectes. Collectanten (meestal tantes) van Jantje Beton, Beatrix en Prins Oranje fonds, durven niet meer bij me aan de deur te komen, jammer want dat uitschelden luchtte altijd enorm op. Alles wat te ver van mijn bed crepeert zoals zielige negertjes, beertjes en vluchtenden, kan het ook schudden.
Bij ziektes hangt het er vanaf of mensen het aan zich zelf te danken hebben. Dus er gaat niets in collectebussen voor rook-, zuip-, vreet-, stress- en seksziektes. Bij Alzheimer en autisme twijfel ik elke keer, daar heb ik toch wat mee. Steeds weer geef ik de collectant hoop. Hoewel ze niks krijgen komen ze het jaar daarop toch weer.

Voor 1 ziekte zou ik trouwens wel echt grif geld geven, als dat leidde tot totale verdwijning van de aardbodem. Maar daar komt nooit iemand voor langs; Oranjekoorts.

De laatste finale ergens in Swahililand, was voor mij het bewijs dat deze ziekte leidt tot blindheid. De slag bij het Teutoburgerwoud was er niets bij, een wonder dat er geen dooien vielen; maar onze jongens hadden het prima gedaan. Heel de wereld sprak er schande van, maar hier niet. Geen enkele voetballer werd geschorst zelfs die opgefokte Marokkaan niet voor zijn doodschoppraktijken.

De bakens gingen de verkeerde kant op toen wijlen Michiels opeens over oorlog begon, terwijl hij voetbal bedoelde. Toen Kluivert strafvermindering kreeg omdat hij anders niet mee kon doen aan een EK of WK, weet ik veel, was het hek van de dam. Sindsdien is een strafblad een vereiste om in het Nederlands elftal te kunnen spelen. Ongetwijfeld zal die half-Nederlander weer opgesteld worden die zo uitblonk in de laatste finale, wegens onmisbare kwaliteiten vooral zijn meedogenloze traptechniek.

Overigens als u er leuk bij wilt zitten tijdens het EK 2012, koop dan deze exclusieve kussen-set (40x40 cm, 20 euro). Onderscheidt u van uw buren; niet te vinden bij Blokker, Hema, Zeeman of welke winkelketen dan ook die een slaatje wil slaan uit het EK.


No comments: