Wednesday, June 27, 2012

IJlen


 "Ga jij maar even temperaturen."
Ik kreeg altijd die opdracht. Waarom steeds ik? Het stikte toch van stagiaires in de winkel. Het werd gewoon hoog tijd dat ik er eens wat van zei, maar ik durfde niet. Dus vooruit maar weer, met het temperatuurboek alle open koelvakken in de supermarkt af.
"Niks vergeten he? En nergens in prikken, voorzichtig met de kip en duidelijk schrijven."
Het was zinloos, want het klopte altijd, ik had het nog niet meegemaakt dat een koelvakproduct een te hoge temperatuur had. Met de digitale thermometer, beginnen bij de hoogste temperatuur; melkproducten maximaal 6 °C, door naar de groentewaren 4 °C, dan langs de dames achter de broodtoonbank: "Kom je ons ook eens temperaturen?"
Dat begon ook te vervelen, steeds hetzelfde geintje. En telkens liep ik rood aan. Snel door naar het koudste koelvak, afkoelen bij de vleeswaren, maximaal 2 °C. Eerst even snel een pak worstjes tegen mij voorhoofd. Wat had ik het warm. Ik stopte de thermometer onder een oksel, maximaal 37 °C. 20, 27, 35, 45 °C! Dit ging niet goed. Ik smeet al de vleeswaren uit de koelvitrine en ging erin liggen. Maar mijn temperatuur daalde niet. De brooddames in hun witte jassen kwamen bij me staan en begonnen in me te kneden. Ik wilde wegvluchten, maar ze hielden me tegen. “Nog een paar uur dan ben je ervan af.”

- U kent het wel als u griep heeft. Geen enkel middeltje helpt, alleen door uitzieken kom je er weer vanaf, maar dat duurt weken! Funest voor uw carrière of de opbloeiende relatie met dat alleraardigste schepseltje dat net is komen werken op uw afdeling. En hoe moet het dan met uw aandelen portefeuille? U kunt het zich helemaal niet veroorloven om weken slecht te functioneren.
Flu-tsie heeft nu de oplossing. Met de gepatenteerde methode van Flu-tsie* bent u gegarandeerd binnen maximaal 1 dag weer top fit. Alles wat u hoeft te doen is in een Flu-tsie ovencabine te gaan liggen, die u gecontroleerd opwarmt naar 45° C. Onder adequaat medisch toezicht komt uw lichaam in een super koortstoestand, waardoor uw afweermechanisme tot wel 100 keer sneller werkt. In een fractie van de normaal benodigde tijd bent u van alle nare griepveroorzakers af. Desgewenst kunt u de kuur combineren met een UV behandeling. * Gebaseerd op het onderzoek van J.P.N.A. Mengelen en A. Goldschabel gepubliceerd in Journal of Nazi Science 11 (1944) 23


No comments: